Biljetter

Ordinarie pris:
120 kronor.

Studerande (med giltigt studentbevis):
90 kronor.

Pensionär:
90 kronor.

Grupper (minst 20 deltagare):
90 kronor/person.

Under 12 år:
Fri entré.

Öppettider

Måndag - Söndag
09.00-23.00

Midsommarafton och julafton
Stängt
© OpenStreetMap contributors
Meny Öppettider

Fotografiska Butik

Din varukorg (0)

    Total kostnad: 0,00 kr

Boka plats

Fotografering I utan teknik

NYHET! Lär dig ta bättre bilder utan att använda en avancerad kamera och utan att behöva lägga tid på tekniken.

En smartphone är egentligen allt du behöver för den här kursen! Du vill ta bättre bilder men är inte intresserad av att använda en mer avancerad kameras tekniska funktioner. Har du en mer avancerad kamera eller en kompaktkamera är du också välkommen så klart, men räkna med att vi alltid låter kameran stå i automatläge!

Är du istället intresserad av att förstå och jobba med ISO, bländare och slutare är det Fotografering I du ska gå.

Förkunskaper

Inga överhuvudtaget – vi tar hand om dig!

I kursavgiften ingår fri entré till Fotografiska i samband med kurstillfällena.

Mål med kursen

  • du förstår grunderna för bildkomposition, bildberättande och hur bilder kommunicerar.
  • du får också redskap för att börja utveckla en egen fotografisk stil baserad på din personlighet.

Du får bland annat lära dig:

  • hur du gör starkare bilder genom medveten komposition.
  • att bedöma ljuskvalitet och att använda ljuset till din fördel.
  • effektiva, klassiska stilgrepp som gör bilderna mer övertygande.
  • metoder för att avgöra vilka av dina bilder som fungerar bäst.

Upplägget

Lärarledd i grupp på Fotografiska Akademin som kompletteras med självständiga övningar och uppgifter mellan träffarna. Om inget annat anges i kursinformationsrutan kör vi våra kurser även på röda dagar och under skollov.

Om läraren

Göran Segeholm är fotograf, författare och en av Sveriges mest populära fotolärare. Han har skrivit fyra böcker om fotografi varav den senaste är ”Flygande start – att tänka som en fotograf”.

Välkommen! Glöm inte att ladda mobilen!

Kursinformation

Välj kursstart